NIEUWJAARSWENS2020

Het concept van #MYDAILY is simpel: elke dag een nieuwe iPhoto plaatsen op social media. Instagram. Facebook. Twitter. Oorspronkelijk om uit te proberen hoe die middelen werken. Zowel wat betreft het fotograferen als het sociale aspect van de nieuwe media.

 

Zo begon ik in april 2011 dit concept onder de naam Elkedag #Hipstadag. Na 1000 fotos leek me dat genoeg. Maar het uitproberen werkte in zekere zin verslavend. Je gaat toch anders naar de wereld kijken als je jezelf zon dagelijkse verplichting oplegt: Wat is vandaag geschikt om vast te leggen? 

 

Vervolgens ontstond in 2014 #MYDAILY, gekoppeld aan jaar/maand/dag. Het uitproberen was een levenswerk geworden. Dat klinkt zwaar voor de lichtheid die het inhoudelijk is, maar ik kom er tot aan mijn dood niet meer vanaf. Is niet erg, want ik beleef er veel plezier aan.

 

En omdat ik mezelf geen beeldbeperkingen opleg, ervaar ik het als een vorm van grote vrijheid. Soms dienen de onderwerpen zich nadrukkelijk aan (zeker in een nieuwe omgeving). En soms is het zoeken (oeps, de dag is al bijna voorbij).

 

Alhoewel ik binnen dit concept liever over plaatjes dan over fotos spreek, probeer ik elke #MYDAILY wel een zekere kwaliteit mee te geven qua compositie, sfeer, kleurgebruik en mogelijkheid tot interpretatie. Dat laatste valt onder het eerdergenoemde sociale.

 

Alhoewel niet overweldigend ontvang ik regelmatig reacties. Het grappigst hiervan is dat men een beeld vaak een andere inhoud toedicht dan wat de werkelijkheid was. Hindert niks. Mooi zo laten. Past bij het concept.

 

Naast een persoonlijk beeldverslag creëert het totaal ook een tijdsbeeld. Mede daarom krijg ik regelmatig de vraag wat ik nog meer met de fotos ga doen. Een boek? Een expo? Wie weet.

 

In ieder geval zijn ze geschikt voor mijn NIEUWJAARSWENS2020: een terugblik op 2019 in 2.20 minuten. Alle 365 #MYDAILIES zijn achter elkaar geplakt en gekoppeld aan de wens dat 2020 een #HAPPYDAILY wordt voor jou en iedereen die je lief is.

 


VERTROUWEN

Vertrouwen. Dat is de onbetaalbare waarde van een samenwerking.

 

Mijn vertrouwen in jou als opdrachtgever omdat je mijn vak serieus neemt en inziet dat creativiteit het verschil maakt. En jouw vertrouwen in mij als reclameman omdat je voelt dat ik het beste uit mezelf en mijn netwerk wil halen voor jouw business. 

 

Niet ingewikkelder dan nodig. Niet duurder dan nodig. Maar wel met alle ervaring, kennis, energie en humor die jouw vertrouwen rechtvaardigen. Zo inspireren wij elkaar.

 

Je zou zo’n 1-op-1 samenwerking Het Nieuwe Werken kunnen noemen. Ware het niet dat Vertrouwen al zo oud is als de mensheid.


VOETBAL & KUNST IN POST PLAZA